deel 2 van eerste verslag

13 mei 2018 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Foto's gaat voorlopig niet lukken. communicatie tussen mijn tablet en fototoestel Diet, en app en WhatsApp en what all not more gaat dermate moeizaam dat we het voorlopig alleen bij tekst houden.
We zitten nu onder het afdak, vlak bij de tent, het onweer te overleven.

Bij Düsseldorf, Duisburg tot Keulen en Bonn werden lieflijke streken afgewisseld door industriële installaties van hier tot gunter, zoals wij die niet meer kennen. Mijn proletarische hart begon sneller te kloppen en de dankbaarheid aan de welvaartmakers daar was groot.

Onderweg komen we steeds weer mensen tegen die met belangstelling vragen naar waar we mee bezig zijn. Zoals die spoorwegbeambte, die net zo lang met me bleef lullen, tot Diet uit de supermarkt kwam, zodat hij ook haar te zien kreeg. En dd fietswinkelmevrouw, die ons een klein reparatiesetje cadeau gaf, met het verzoek een ansichtkaart uit Athene te sturen. en de algerijn, die de eerste arabier zei te zijn die dd rijn va Basel tot Rotterdam had gefietst. Die trouwens snachts fietste.
zelfs allerlei blits jongeren op blitse fietsen blijken geholpen te worden door een electromotor.

Het onweer valt mee, op naar de Wienerschnitzel in de campingkantine!

1. Peter Laarakker:
    13 mei 2018
    Leuk dat jullie er zo van genieten. Bewaar stukje snitsel voor tussen achterwerk en zadel. groet uit ook regenachtig Nederland. Volgende fietstocht naar Andalusie!
  2. Ati van Linschoten:
    16 mei 2018
    Goed dat het proletarische hart weer eens kon kloppen! En ook in Nederland begint het op te vallen dat het steeds jongere mensen zijn die 'trapondersteuning' gebruiken, van die bikkels zoals jullie krijg je daar niet op natuurlijk! Het blijft superstoer en leuk om jullie te kunnen volgen, zet hem op!
  3. Godelieve:
    18 mei 2018
    Hoi DietAndre,

Dat is nou het leuke van reizen (in dit geval) op de fiets. Je komt allerlei mensen tegen en men buurt graag. Eind juni ga ik ook een bietje fietsen. De 11 stedentocht in pakweg 6 dagen met Claartje en Freek! Is niks in vergelijkmet jullie. Tegen die tijd zitten jullie al ergens in Italië of Albanië. Je moet in ieder geval naar Athene of zal ik vlug per vliegtuig een kaart halen zodat jullie die alsnog naar de fietsenwinkelmevrouw kunnen sturen?
    Toy, toy en tot de volgende keer,

Godelieve
  4. Nellemiek:
    18 mei 2018
    De groetjes van de andere Peter Laarakker hij kan jullie ervaringen beamen. maar het is wonderbaarlijk dat er nog mensen zoals jullie er zijn. Ook al regent het geniet van hetgeen waarmee je gestart bent. Maar ook hier gaat de zon weer schijnen.
  5. Ferdi:
    21 mei 2018
    Leuk dat geklets met die beambten, daar ben jij altijd al goed in geweest André, maar hoezo cvommuniceren jullie apparaten zo slecht met elkaar? Voor een oud ICT'er moet dit toch appeltje eitje zijn.?Ik type deze reactie op 21 mei dus het zal tijd worden, ja.... Wij arbeiders hebben RECHT op jullie beeldmateriaal! Is dat duidelijk?